tisdag 1 januari 2013

Sammanfattning: December


  • Varför vara lycklig när du kan vara normal? - Jeanette Winterson
  • Om konsten att läsa och skriva - Olof Lagercrantz
  • Lilla himlafågel - Joyce Carol Oates
  • Den ärliga bedragaren - Tove Jansson

Så tog december och ett tungt 2012 slut. Äntligen. Inför 2013 önskar jag mest av allt att alla nära och kära får vara friska (fördelen med tunga perioder är att man får perspektiv på saker och ting). Om allt går som planerat ska jag bli klar med min kandidatexamen, och förhoppningsvis hinna läsa en himla massa böcker så klart.

Fyra lästa böcker lyckades jag skrapa ihop den här månaden. Den bästa läsupplevelsen fick jag i Jeanette Wintersons Varför vara lycklig när du kan vara normal? Största besvikelsen däremot blev  Den ärliga bedragaren av Tove Jansson som inte alls föll mig i smaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar