måndag 1 oktober 2012

Sammanfattning: September


  • Torka aldrig tårar utan handskar: 1, Kärleken - Jonas Gardell
  • En ängel vid mitt bord - Janet Frame
  • Martin Bircks ungdom - Hjalmar Söderberg
  • Miss Peregrines hem för besynnerliga barn - Ransom Riggs
  • Rosemarys baby - Ira Levin

Det gick lite trögt med läsningen i September. När höstterminen drog igång hade jag svårt att hitta en balans mellan studierelaterad läsning och nöjesläsning. Däremot hade jag tur i mina val av böcker som nästan genomgående visade sig vara fullträffar. Martin Bircks ungdom av Hjalmar Söderberg blev lite av en besvikelse, men i övrigt är jag beredd att rekommendera alla lästa böcker i september. Favoriten blev dock En ängel vid mitt bord av Janet Frame, en tegelsten som var värd all lästid.

1 kommentar:

  1. Jag hade samma problem. Jag började på mitt examensarbete och helt plötsligt var september slut. Du verkar däremot ha läst riktigt bra böcker!

    SvaraRadera