tisdag 30 april 2013

Sammanfattning: April


  -Om Jesus - Jonas Gardell
-Giftas I-II - August Strindberg
-Mot fyren - Virginia Woolf
-Vid alfabetets gräns - Janet Frame
-Mästerdetektiven Blomkvist - Astrid Lindgren
-Hattjakten - Sven Nordqvist

Trots uppsatsskrivande lyckades ta mig lite lästid och april blev en helt okej läsmånad trots allt. Högen bestod av klassiker, religion och barn- och ungdomslitteratur. Virginia Woolfs Mot fyren blev en stor favorit, tillsammans med Astrid Lindgrens mysspännande Mästerdetektiven Blomkvist och Sven Nordqvists fina, fina Hattjakten. Vid alfabetets gräns av Janet Frame blev tyvärr månadens besvikelse. Inte för att det var en dålig bok, utan mest för att jag tidigare har läst  så otroligt fina berättelser av Frame och väntade mig mer.

Imorgon går vi äntligen (!) in i maj. Kastanjeträden nere på gatan är fulla med knoppar, så nu är det bara en tidsfråga innan våren exploderar på riktigt. I läsväg kommer det till en början bli väldigt mycket King-läsning (har i skrivande stund läst ungefär en tredjedel av mastodontromanen Det). Vad som följer därefter återstår att se.

Önskar er alla en fin valborg! Ska ni göra något speciellt?

4 kommentarer:

  1. Jag ska gå på jakt efter Hattjakten :) Blev väldigt sugen på att läsa den och vi ska ha den någonstans i huset...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul med Hattjaktsjakt! :) Hoppas jakten blev givande!

      Radera
  2. Tack detsamma (en dag sent). Jag tog det lugnt och läste en bok på kvällen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I mina öron låter det som ett perfekt sätt att spendera valborgskvällen på :)

      Radera