tisdag 2 april 2013

Liebster Blog Award

Tack snälla C.R.M. Nilsson  för utmärkelsen Liebster Blog Award! Tanken är att jag ska svara på några frågor, och sedan skicka vidare utmärkelsen så klart :)

1. Vad ville du bli när du var liten?
Under tonåren växlade drömyrket mellan läkare, journalist, författare och biståndsarbetare. Idag är det nog bara drömmen om att få skriva i någon form som fortfarande lever kvar, dock inte nödvändigtvis som journalist eller författare.

2. Vad är du idag?
21-årig student som pluggar till en kandidatexamen i litteratur.



3. Vart vill du helst resa?
Skottland är ett resmål som står högt upp på listan!

4. Var ser du dig själv om fem år?
Efter en lång period med mycket tråkigheter har jag nästan blivit lite vidskeplig och rädd för att planera så långt fram i tiden. Förhoppningsvis har jag ett jobb som jag trivs med och en magister eller master i bagaget.

5. Rött eller vitt?
Vin? Gärna rött på vintern och vitt på sommaren.



6. Sommar eller vinter?
Alla årstider har sin charm, men i skrivande stund med en lång vinter bakom mig säger jag sommar, i synnerhet försommar. Den där tiden mellan hägg och syren är så himla fin.

7. Skog eller hav?
Jag har rötter som sprider sig från västkustens karga klippor vid havet till smålands mörkaste skogar. Vill med andra ord ha lite av båda.

8. Vad gör dig ledsen?
En hel del. Bl.a. allt hemskt som händer i världen, saknaden efter någon som inte finns mer och närstående som har det svårt.



9. Vad är det bästa du vet?
Mina nära och kära. Att spendera timmar på second hand och fynda fina böcker för nästan inga pengar alls. Promenader i vårsol efter en lång vinter. Att lämna in (och känna mig nöjd med) en text som bara någon vecka tidigare verkade omöjlig att få ihop. När man vaknar i tron om att man måste gå upp och sedan komma på att man är ledig och få somna om. Att läsa.

Det råder knappast brist på fina bokbloggar där ute i bloggvärlden. Fem av dem som jag vill ge utmärkelsen till är: Bokblomma, Romeoandjuliet, Läsresan, Vargnatts bokhylla och Boken är tankens barn.

Bildkällor: 1, 2, 3


1 kommentar:

  1. Vad trevligt att få lära känna dig lite bättre. Och Skottland både låter bra och ser härligt ut.

    SvaraRadera