torsdag 24 maj 2012

Bokleverans och början på slutet

Glaskupan - Sylvia Plath, Moment 22 - Joseph Heller, Älskaren - Marguerite Duras, De besatta - A.S Byatt, Hundra år av ensamhet - Gabriel García Márquez

Glad överraskning i form av snabb leverans från Adlibris. Boxen med moderna utländska klassiker som jag skrev om här för ett par dagar sedan lever vid första anblick upp till förväntningarna. Så himla fina omslag. Håller tummarna för att innehållet håller samma nivå.

Åker hem från terminens sista seminarium i klänning och sommarvärme. Konstig känsla, har varken vant mig vid vädret eller vid tanken på uppehåll i studierna. En veckas hemtenta, sedan kan jag lägga undan allt vad litteraturlistor heter ett tag framöver.

2 kommentarer:

  1. Men åh, den här boxen är helt fantastisk. Dagdrömmer om Repris-boxarna alldeles för ofta. Tror jag får göra något åt saken snart..
    Håller såklart tummarna med dig att innehållet håller samma nivå!

    Svar: Tack så mycket! :-)

    SvaraRadera
  2. Åh, ännu en ursnygg repris-box!
    Catch 22 står i bokhyllan här och väntar, borde nog ge mig på den snart...

    Svar: Blev riktigt glad när jag såg att de behöll den långa fina titeln från originalets The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society och att de inte ens särskrev titeln, vilket känns som en bedrift i dagens läge :/ En helt klart underbar bok - en av de bästa jag läst.

    SvaraRadera