söndag 30 november 2014

Sammanfattning: November








Läst i november

  • På västfronten intet nytt - Erich Maria Remarque
  • Sent i november - Tove Jansson
  • Fördjupade studier i katastroffysik - Marisha Pessl
  • Böcker inom och omkring oss - Aidan Chambers

Hej då november! Är så glad att den här mörka månaden är över. Under november har jag läst en blandning av klassiker, facklitteratur och barn- och ungdomslitteratur. Genomgående givande läsning, men favoriterna blev ändå På västfronten intet nytt och Sent i november. Bra höstläsning.

Tidigare år har jag läst en del julberättelser under december, och det tänker jag försöka göra i år också (vad gör man inte för julstämningen). Efter allt grått ser jag verkligen fram emot en månad med allt som hör julen till. Det har varit alldeles för lite ljus och glitter i tillvaron den här hösten.

4 kommentarer:

  1. På västfronten intet nytt är en bok som jag funderat på att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket läsvärd och gripande klassiker!

      Radera
  2. Du gör mig sugen på att läsa Tove Jansson :) Måste nog se till att göra det innan året är slut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Tyckte väldigt mycket om Trollvinter, den kanske kan passa bra nu i vinter :)

      Radera