fredag 7 december 2012

Böcker att återvända till

Maken : en förhållanderoman (pocket)
Källa
Fredag igen och dags för veckans bokbloggsjerka: Finns det någon bok som du på ett eller annat sätt alltid återvänder till?

Per Anders Fogelströms stadsserie dyker upp i var och varannan jerka, just för att det är böcker som alltid ligger nära i tankarna. Jag hör till dem som föredrar att upptäcka nya böcker framför att läsa om gamla men stadsserien är ett undantag.

En annan bok som jag nämnde för ett par veckor sedan är Maken av Gun-Britt Sundström. Jag kommer ofta att tänka på huvudkaraktären Martina, förmodligen för att vi befinner oss på samma plats i livet. Det är här en bok som jag gärna vill läsa om någon gång.

10 kommentarer:

  1. Det här var nya böcker för mig, får kika upp dom lite :)

    SvaraRadera
  2. Maken har jag varit sugen på flera gånger, men aldrig riktigt kommit mig för att läsa den. Tror jag ska prova någon gång :)

    SvaraRadera
  3. Läste "Mina drömmars stad" för några år sedan men det har inte blivit att jag läst resten i stadsserien för så många andra böcker har kommit i vägen. Men dom är säkert fantastiska så jag skall läsa alla någon gång!

    SvaraRadera
  4. Fogelströms böcker har jag aldrig läst, men jag har klappat på dem många gånger. De finns på min mentala vill-läsa lista :)

    SvaraRadera
  5. Låter intressant.

    Förresten tokgillade jag "Om konsten att läsa och skriva" som jag ser att du läser nu. Hur tycker du om den?

    SvaraRadera
  6. Nu kommer jag återigen tjata om Bokhoras Bokpodden men i senaste avsnittet (avsnitt fyra) pratade de om just Maken. Då blev jag sugen på att läsa den.

    SvaraRadera
  7. Själv läser jag aldrig om skönlitteratur, däremot Stadserien måste jag fortsätta på efter flera års uppehåll.

    SvaraRadera
  8. Mina drömmars stad kan det hända att jag faktiskt läst två gånger, men de andra delarna har jag bara läst en gång. Filmatiseringen av Mina drömmars stad har jag sett ett flertal gånger.

    SvaraRadera