söndag 17 juni 2012

Oates och främlingen i hyllan

Efter en helg med regn som aldrig verkar ta slut är jag två böcker rikare.

Främlingen i huset har jag suktat efter ett bra tag. När jag av slump såg den på rea kunde jag så klart inte låta bli att köpa den.


Något liknande hände med En fager mö. Visserligen var den inte på rea, men jag blev nyfiken på det kortare formatet, runt 200 sidor. Jag har läst en del av Oates, men aldrig något som har varit under 500 sidor. Ska bli spännande att se hur hon hanterar en mer koncentrerad form.

3 kommentarer:

  1. Roligt med nya böcker! Själv har jag dessvärre tvingats införa en strikt bokransonering av förvaringsskäl. Försöker låna i möjligaste utsträckning istället

    SvaraRadera
  2. Främlingen i huset är redigt bra. Läste ut den i ett sträck när jag fick tag på den :)

    SvaraRadera