måndag 31 mars 2014

Sammanfattning: Mars












Läst i mars

Upp till ytan - Margaret Atwood
Den tomma stolen - J.K. Rowling
Barnens ö - PC Jersild
Mina drömmars stad - Per Anders Fogelström


Nej, det här blev ingen vidare läsmånad. Trots att böckerna har varit bra har jag haft svårt att komma igång med läsningen, och varje ny bok har känts som ett mindre projekt. Får skylla på det distraherande vårvädret... Jag är dock väldigt nöjd med att jag äntligen har tagit mig tid till att påbörja omläsningen av Per Anders Fogelströms stadsserie. Böckerna ligger mig väldigt varmt om hjärtat så månadens bästa läsning blir så klart Mina drömmars stad. Några bottennapp har det lyckligtvis inte blivit!

Vintermånaderna ligger bakom oss och imorgon går vi in i april. Nu väntar en månad som förhoppningsvis bjuder på fler plusgrader, mer ljus och påskpynt, påskmat och påskgodis (ja, jag gillar påsken helt enkelt). Håller även tummarna för att de närmaste veckorna kommer gå i bokslukandets tecken...

2 kommentarer:

  1. Har tänkt fortsätta med Fogelströms serie. Har tagit alldeles för lång tid!!

    SvaraRadera
  2. Har varit en seg månad på läsfronten här också. Hoppas på en fin (och varm) april med massa utomhusläsning!

    SvaraRadera