torsdag 1 november 2012

Sammanfattning: Oktober


  • Om en Buick 8 - Stephen King
  • Dubbelgångaren - Fjodor Dostojevskij
  • Onda sagor - PärLagerkvist
  • Historietter - Hjalmar Söderberg
  • Fly till vatten och morgon - Thorsten Jonsson
  • Rosens namn - Umberto Eco
  • Februari - Hans Gunnarsson
  • Spelreglerna - Jonas Karlsson

Så blev det ny månad igen och dags att se tillbaka på oktober! I samband med studierna har läsningen framför allt bestått av svenska novellsamlingar, en genre som jag tidigare varit ganska obekant med. Och ja, jag kan väl säga att jag har fått mersmak, speciellt av Thorsten Jonsson och Jonas Karlsson. Spänning av King, Dostojevskij och Eco har jag också hunnit med. Är så glad för att jag har upptäckt Kings böcker, och det bästa är ju att det kommer dröja lääänge innan det tar slut på nya böcker att upptäcka av honom.

I november väntar uppsats och bloggens ettårsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar