söndag 8 april 2012

Arrangera böcker?

Påskhelgen flyger förbi med mat, godis, släkt och vänner. Läsningen blir lidande trots att planen var att sluka böcker. Så blir det ibland. Den här helgen tänker jag i alla fall hoppa på min första bokbloggsjerka! Annika undrar: Hur arrangerar du dina böcker? Efter färg, form, författare, genre etc?


Mina små bokhyllor är fyllda sedan länge. För att upprätthålla någon yttre ordning bland hyllor och utspridda högar som förökar sig går jag efter färg och storlek - pocket/inbundet. Biblioteksböcker och kurslitteratur ligger i en egen hög på fönsterbrädan.

Färgordningen kommer jag nog hålla fast vid tills vidare. Så länge jag har koll på innehållet i bokhyllan trots avsaknad av genre- och bokstavssystem är det fint att kunna kombinera intresse för både böcker och inredning.

2 kommentarer:

  1. Ser fint ut! Jag har förresten en självbiografi av Marilyn Monroe. "Mitt liv". Har du läst den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det har jag inte, tror inte ens jag känner till den... får kolla upp! :)

      Radera